ظهیری خبر داد: مستند نمایشی شهید «سیرت نیا» به زودی تولید خواهد شد

تابناک / گروه اجتماعی- ظهیری با اشاره به اقدامات صداوسیمای مرکز استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یادآور شد: مستند نمایشی شهید «سید اسماعیل سیرت نیا» جزو کارهای جدید ماست که به زودی تولید خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۵ 25 May 2018
تابناک / گروه اجتماعی- ظهیری با اشاره به اقدامات صداوسیمای مرکز استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یادآور شد: مستند نمایشی شهید «سید اسماعیل سیرت نیا» جزو کارهای جدید ماست که به زودی تولید خواهد شد.
 
 حسن ظهیری، مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان عصر امروز، ۳ خرداد در آیین رونمایی از مستند «فرمانده حسین» که در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، شهدا را مصداق آیه «مَا عِنْدَكُمْ يَنْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ...» دانست و اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای عزیز در همین کره خاکی باقی و پایدار می ماند، اما آن چیزی که نزد خداست والاتر و با ارزش تر است.

وی با بیان اینکه اخلاص شهید آوینی او را به مقام «سید شهیدان اهل قلم» رساند، گفت: ساخت مستندی از زندگی شهید «مرتضی حسین پور» با نام مستعار «حسین قمی»، براساس ابلاغ سازمان صدا و سیما انجام گرفت. البته تا زمان شهادت شهید حسین پور نام مستعارش را نمی دانستیم.

مستند نمایشی شهید «سیرت نیا» به زودی تولید خواهد شد

این مقام مسئول، شهید حسین پور را یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران در ماموریت های برون مرزی دانست و عنوان کرد: کار جمع آوری اطلاعات و برقراری ارتباط با افراد مرتبط با شهید حسین پور را آغاز کردیم، البته به خاطر مسائل امنیتی و اطلاعاتی کار دشواری بود، اما توانستیم طی ۶ ماه این کار را به سرانجام برسانیم.

ظهیری، با اشاره به اقدامات صداوسیمای مرکز استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یادآور شد: با وجود محودیت های مالی و فنی توانستیم دو تله فیلم «ریشه ها» و «قهرمان» و مستندات گزارشی از زندگی شهدای مدافع حرم را تهیه کنیم. همچنین مستند نمایشی شهید «سید اسماعیل سیرت نیا» جزو کارهای جدید ماست که به زودی تولید خواهد شد. برنامه های تلویزیونی از جمله «شجره طیبه»، «قدسیان» و «آسمانی ها» نیز در حال تولید و پخش از شبکه باران است.

لزوم مکتوب کردن آثار و مستندات شهدا در فرصت باقی مانده

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به ویژه شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: حماسه فتح خرمشهر آنقدر در تاریخ دفاع مقدس و ملت ایران بزرگ است که حضرت امام به آن لقب مافوق طبیعی دادند و فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی با اشاره به نامگذاری سوم خرداد تحت عنوان روز «ایثار، مقاومت و پیروزی»، گفت: افتخار می کنیم که ۲۶۰ شهید عملیات آزادسازی خرمشهر گیلانی هستند و توانستند در کنار رزمندگان اسلام برای کشور و انقلاب در آن مقطع از تاریخ نقش آفرینی کنند و حماسه بیافرینند.

مستند نمایشی شهید «سیرت نیا» به زودی تولید خواهد شد

این مقام مسئول، از رونمایی از دو عنوان کتاب در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همزمان با سالروز حماسه فتح خرمشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: تا فرصت باقی است باید بتوانیم آثار و مستندات مربوط به شهدا را مکتوب کنیم و برای نسل های آینده به یادگار بگذاریم.

پاکاری، با بیان اینکه امروز فعالیت های فرهنگی خوبی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی شکل گرفته است، یادآور شد: هنوز مکتوب کردن و مستندسازی آثار در جای خودش دارای اهمیت ویژه ای است، زیرا همواره می تواند به عنوان یک سند معتبر مورد رجوع علاقمندان به عرصه ایثارگری و شهادت طلبی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار